بروکر آلپاری – طرح رصد اشتغال‌پذیری فارغ‌التحصیلان کلید خورد

 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علم ها اذعان کرد : در مهرماه , اول گزارش از فیض آمارگیری نیروی کار فارغ التحصیلان را با همیاری کالج ها و موسسه پژوهش و یادگرفتن وزارت علم ها منتشر کنیم .
مسعود برومند نائب رئیس پژوهش و فناوری وزیر علم ها در نشست مشترک اداره یادگرفتن فنی و ماهر میهن , وزارت علم ها , پژوهش ها و فناوری و وزارت یادگرفتن و رشد که با مورد لینک و پیوند آموزش‌های قانونی و غیرقانونی مهارتی در محل این اداره برگزار شد , با تشریح مراحل توسعه و گسترش نظام یادگرفتن خوب در سرزمین بیان کرد :

در سال 62 تعداد دانشجو یان مرزو بوم 116 تا 117 هزار نفر بود که نبود مهندس , دکتر معالج و نیروهای کارشناس حس می شد ; بدین ترتیب تمامی راهبرد ها و آئین طومار های گسترش آموزشی به گونه‌ای بود که نظام یادگرفتن خوب گسترش یابد ; ضمن این که ادامه این پروسه سبب شده بود که در سال 95 تعداد دانشجوها مرزو بوم به بیشتراز 4 میلیون نفر رسد .

او ادامه اعطا کرد : در سال 68 هم دعوا بسط تحصیلات تکمیلی مطرح شد و نیاز به دانشجو یان با ارتقاء کیفیت آموزشی در جامعه شم شد که براین اساس در وسط ده سال 70 بعداز یک عصر 7 – 6 ساله به‌تدریج نیروهای دارنده بضاعت و توان های پژوهشی در مرزوبوم تربیت شدند و می توان از این زمان , تحت عنوان آغاز کار های پژوهشی یاد کرد .

فارکس مارکت فارکس مبتدي فارکس متاتريدر فارکس مجازي فارکس مشهد فارکس معتبر

 

نائب رئیس پژوهش و فناوری وزیر علم ها تصریح کرد : با آغاز عصر کار های پژوهشی در مرزو بوم در اوایل ده سال 80 تعداد مقاله‌ها در مملکت ارتقاء یافت ; به نحوی که 52 هزار گواهی علمی به وسیله دانشجو ها اهل ایران در نشریات علمی دنیا منتشر شد که آمار قابل قبولی است . همین طور ورود کالج ها به توسعه و گسترش مهارت آموزشی از اوایل ده سال 80 آغاز شد و از آنجایی که عمل های مهارتی بایستی متناسب با گسترش فرآورده و عرضه سرویس باشد بوستان های دانش و فناوری تاسیس شدند به گونه ای که در سال 96 تعداد 190 راس پرورش و 43 بوستان دانش و فناوری در سرزمین عمل می کردند ; ولی اکنون یک سوم شرکتهای علم بنیان مرزو بوم در مرکزها رویش قرار دارا هستند .

برومند با تاکید بر این‌که اما در حال حاضر مرز و بوم این اعداد و ارقام نمی تواند کافی باشد , افزود : در دانش گاه های ما توسعه و گسترش مهارت می بایست بیش تر از پیش مورد دقت قرار گیرد و در حال حاضر می بایست از کلیه گنجایش های فراگیری های مهارتی برای ارتقای مرحله مهارتی فارغ التحصیلان و علم آموزان مخصوصا بعداز پایان زمان دبیرستان که زمان ورود به بازار کار است , استعمال کنیم .

او با تاکید بر لینک و پیوند یادگرفتن های علمی تحت عنوان یادگرفتن های قانونی با یادگرفتن های مهارتی تحت عنوان فراگیری های غیر قانونی در مملکت ذکر کرد : در سال پیشین حدود 37 درصد از فارغ التحصیلان مخاطب فراگیری های فنی و مهارتی در آموزشگاه های فنی وحرفه ای بوده اند که در این مورد , طی تفاهم طومار با اداره فراگیری فنی و ماهر مقرر شد دانشجو ها زمان کارشناسی بتوانند از گنجایش های آموزشگاه های فنی و ماهر برای گذراندن عصر کارآموزی خویش به کارگیری نمایند .

فارکس مقدماتي فارکس ممنوع فارکس ممنوع است؟ فارکس مي فارکس نرم افزار فارکس نسخه اندرويد

 

 

نائب رئیس پژوهش و فناوری وزیر علم ها همینطور با اشاره به تفاهم طومار وزارت علم ها با ستاد کل نیروهای دارای سلاح برای ارتقاء مرحله مهارتی سربازان اذعان کرد : دراین باره دین طومار های دارای ربط تدوین کردن شده که‌این قابلیت مهیا می‌گردد تا سربازان در صورت اخذ گواهینامه های فنی و ماهر بتوانند مشمول بعضا معافیت ها و سرویس ها در نظام آموزشی باشند ; بدین ترتیب که سربازان بتوانند در محیط های آموزشی و چه بسا آزمایشگاهی عصر سرویس سربازی خویش را طی نمایند که در همین سال قرار است 700 سرباز درین قالب از گنجایش های مهارتی به کار گیری نمایند .

برومند با اشاره به این‌که وزارت علم ها بایستی اشتغال پذیری دانشجوها را افزایش دهد , اذعان کرد :

دراین مسئله اینک آماری از جمعیت نیروی کار و بی کار فارغ التحصیلان دانشگاهی در مرز و بوم نیست که از دو شبکه سنجش و رصد میزان اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در فرمان کار قرار گرفته است که در یک فاز از دانشکده های خویش , درخواست کرده ایم تا میزان اشتغال‌پذیری دانشجو ها خویش را رصد و مشخص و معلوم نمایند تا جمعیت بدون شغل و مشغول به کار فارغ التحصیل درین دانش گاه ها به وزارت علم ها اعلام شود ; همینطور در فاز سپس موسسه پژوهش و فراگیری وزارت علم ها طرح پایش میزان اشتغال پذیری دانشجو ها را آغاز