معامله گری و تغذیه مناسب

افتتاح حساب فارکس

در سال ۲۰۱۶ معامله گری در بازار های مالی با نمره ۹۴٫۷ جایگاه نهم شغل های پر استرس جهان را از ان خویش کرد .  ولی به نظر اینجانب این سکو برای معامله گران بسیار کم است چون با توجه به نوسانات بازار این میزان بایستی بسیار بیشتر باشد . 

باز هم در عین حال با همین رتبه معامله گری استرس زیادی دارد و این در دراز مدت اثرات منفی بر روی جسم و روان می‌گذارد . به همین علت بسیار از داد و ستد گران در سنین بالا معامله در تالارسهام را کنار می‌گذارند . 

بقا در وال استریت که یکی‌از کتاب های بسیار عالی در زمینه بورس میباشد از قول مولف ان یعنی ” روی کوهن ” نوشته : ” در صورتی‌که خوب غذا نخورید و ورزش کافی نداشته باشید استرس ناشی از معاملهگری در طولانی مدت خسارتهای جبران ناپذیری بر روی شما میگذارد . 

افزایش ضربان قلب; درد قفسه سینه; گرفتگی عضلات; سردرد و سرگیجه تنها بخشی از دردسرهایی است که استرس و فشار روانی به‌دنبال دارد. استرس همچنین انسان را در معرض انواع بیماری‌ها قرار می‌دهد. (می توانید همچنین به ویدئو کلیپ سگ سیاه افسردگی که در سایت ما یعنی ۲۴ اف ایکس دات آی آر در قسمت روانشناسی عمومی مراجعه کنید) کارشناسان تغذیه معتقدند که بین استرس و تغذیه رابطه وجود دارد. بنابراین; غذاها و نوشیدنی‌ها می‌تواند میزان استرس در افراد را کاهش دهند یا تشدید کنند.

نخستین توصیه مصرف آب:

معامله گری و تغذیه مناسببرای کاهش استرس و فشار روانی در افراد;یک از راهها افزایش مصرف آب آن هم به‌طور منظم است; چرا که آب و مایعات در تنظیم سیستم عصبی نقش بسزایی دارد. ۶۰ تا ۶۵ درصد بدن انسان بالغ را آب تشکیل می‌دهد که تنظیم‌کننده تمامی فعالیت‌های درون و برون‌سلولی بدن انسان است. البته باید دانست که برای کاهش استرس حتما باید نیمی از مایعات را از طریق مصرف آب و نوشیدنی‌ها و مابقی را از طریق مواد غذایی که آب فراوان دارند; تأمین کنند.

در میوه و سبزی مایعات فراوان وجود دارد. به‌عنوان مثال; میزان آب موجود در کاهو بیشتر از آب موجود در شیر است. نوشیدن آب به افراد آرامش می‌دهد. علاوه بر این; رنگ‌های طبیعی که در میوه و سبزی وجود دارد باعث نشاط در انسان شده و این خود سبب کاهش استرس و اضطراب در افراد می‌شود. در میوه و سبزی ویتامین; املاح و ریز‌مغذی‌هایی وجود دارد که به تنظیم خلق و خوی افراد کمک می‌کند.


 

دومین توصیه مصرف موز:


استرس سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد و همین مسئله باعث پایین آمدن سطح پتاسیم در بدن می‌شود. ( پتاسیم یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که به طبیعی کردن ضربان قلب; اکسیژن رسانی به مغز و تنظیم تعادل سطح مایعات بدن کمک می‌کند) که با مصرف موز به خاطر محتوای بالای پتاسیمی که دارد می‌توانید این تعادل را ایجاد کرده و عملکرد قلبتان را طبیعی کنید.

بر طبق تحقیقات به عمل آمده توسط MIND (انجمن ملّی سلامت روانی آمریکا) بر روی افرادی که دچار افسردگی بودند; بسیاری از آنان پس از خوردن یک موز; احساس خیلی بهتری پیدا کرده‌اند. دلیل این امر آن است که موز حاوی “تریپتوفان”; نوعی پروتئین است که بدن آن را به “سروتونین” تبدیل می‌کند و سروتونین نیز به نوبه خود; باعث آرامش و احساس خوشی بیشتر در انسان می گردد. والبته موز خواب‌آور نیست اما آرام‌بخشی مناسبی است.

همچنین موز توان مغزی شما را بالا می برد که می توانید قبل از شروع معاملات یک عدد موز میل کنید و بعد به معاملات بپردازید; آزمایشی بر روی ۲۰۰ دانش‌آموز مدرسه تیکن‌هام در انگلستان صورت گرفته و در دوران امتحانات به آنها یک موز همراه صبحانه; یک موز در ساعت ۱۰ و یک موز همراه ناهار برای افزایش توان مغزی آنها داده شد. نتایج تحقیق نشان داد که دانش‌آموزان هوشیارتر شده و فرآیند یادگیری آنها بالا تر رفته است.


 

سومین توصیه استفاده از دمنوش های گیاهی:


شما می توانید از دمنوش های گیاهی برای کاهش استرس خود در حین معامله گری استفاده کنید و با توجه به این که من شما تریدرهای عزیز را به خوبی می شناسم و می دانم که هنگامی که غرق معاملات و نمودارها می شوید حتی حاضر نیستید برای قضای حاجت نیز از جای خود بلند شوید; لیکن در حال حاضر دمنوش های مختلف بصورت کیسه شده از شرکتهای مختلف برای فروش عرضه شده که کافیست آب جوشی محیا کنید و کیسه دمنوش را داخل آن بگذارید و تمام. از گیاهانی که بسیار بر روی کاهش استرس اثر مثبت دارند می توان به سنبل الطیب; بادرنجبویه; اسطوخودوس; نعنا; بابونه و دمنوش زعفران اشاره کرد.


 

چهارمین توصیه مصرف آجیل و خشکبار:


آجیل‌هایی مثل پسته; بادام و گردو برای کاهش استرس عالی هستند. چون حاوی ویتامین‌های E و B می باشند. همچنین سرشار از منیزیم; روی; سروتونین و تریپتوفان. سعی کنید در حین ترید و معامله گری خوردن مغزی جات را فراموش نکنید البته در حد اعتدال چون دارای کالری بالایی نیز هستند. همچنین حتما از مغزیجات خام استفاده کنید و به هیچ عنوان بوداده و نمکی نباشند چون اثر خود را تا میزان زیادی از دست می دهند.


 

پنجمین توصیه مصرف گوجه فرنگی:


گوجه فرنگی در کاهش استرس بسیار موثر است. دو تا شش بار در هفته گوجه یا اب گوجه را بخورید تا طبق گفته کارشناسان تغذیه حداقل ۴۶ درصد از استرس هفتگی و ۵۲ درصد از استرس روزانه خود را کم کنید. گوجه فرنگی حاوی منیزیم ( ارامش اعصاب ) و اسید فولیک ( نابودگر عوامل استرس زا ) و ویتامین c می باشد که هر سه در کاهش استرس موثرند.


 

<>  اخرین توصیه : 

در بررسی های پزشکی مختلفی که صورت گرفته نتیجه این بود که شیرینی جات , چربی ها و به صورت کلی هر خوراکی که دربردارنده شیرینی های مصنوعی و صنعتی و چربی های حرارت دیده باشد و کاقئین (نوشابه , قهوه و … ) سبب ایجاد اضطراب و استرس می شود . علاوه بر این غذا های فست فود هم سبب افزایش استرس می شود .